Säsongen som gick satte sina tydliga spår och Färjestads kräftgång i seriens nedre regioner var en prövning för många supportrar. På både gott och ont. Färjestad är en förening som år efter år ska slåss om guldet, inte harva i botten, men motgångar är nyttiga, även om den är ganska kortvarig som i detta fall. Supportrar och media runt om i landet skrattade åt oss, hånade och Färjestad var hela Sveriges hackkyckling. Inget fel med det. Vi tog oss till SM-final och tystade alla kritiker. 


Som vi skrev tidigare; Färjestad är en förening som år efter år ska slåss om guldet. 

 

Igår släpptes årets säsongskort och det är faktiskt bara att lyfta på hatten. Ett klockrent upplägg rakt igenom. De sänkta priser på sittplatskorten ger en nästan 25%-ig sänkning och är välkommet. Förhoppningsvis kan ett lägre pris locka fler supportrar att stödja klubben på plats. Men framför allt är det alternativet med aktiv sittplats. I vintras genomfördes ett test för att se hur väl det föll ut. Då var placeringen i arenan inte helt hundra. Med en dialog mellan oss och Färjestad föll valet istället på H1. Placeringen kommer göra det enkelt för supportrarna där att ta sig till ståplatsbaren och gemenskapen med ståplats kommer inte att försvinna, som den kanske hade gjort om aktiv sittplats hade placerats på kortsidan mitt emot ståplats.

Familjen Färjestad! Ett uttryck som använts mer som ett glåpord av personer utanför familjen än ett hyllningsbegrepp av våra egna supportrar. Lars Glennert sa en gång; ”Jag unnar inget annat lag än Färjestad ett guld”. Och det finns mycket sanning i det. De andra är våra motståndare och inget annat. Vill man se ner på oss, så gör det. Det berör inte oss, Vi är Färjestad och vi står tillsammans, oavsett hur hårt det blåser. Om ni inte sett den nya filmen om Familjen, så gör det nu.                                                      http://www.youtube.com/watch?v=RFYzEr6uZn0#t=103

-----------

Det tog lite längre tid än vi tänkt oss att få hemsidan att rulla. Nu är den i vilket fall som helst här för att stanna. Våra souvenirer som togs fram under slutspelet var populära och både halsdukarna och t-shirts sålde slut på under en vecka, så just nu finns bara de två stickersmodeller vi tog fram under våren till försäljning. Fler souvenirer kommer dyka upp närmre säsongsstarten.